• Interwencja kryzysowa – podejście profesjonalne

    Program szkolenia:

    1. Podstawowe pojęcia teorii kryzysu:
      • psychologiczne rozumienie kryzysu
      • rodzaje sytuacji kryzysowych
      • mechanizmy i strategie radzenia sobie z kryzysem (coping)
      • teorie kryzysu
      • czynniki, przebieg i rozpoznawanie reakcji kryzysowej
    2. Interwencja kryzysowa w praktyce – cele i etapy interwencji kryzysowej:
      • tworzenie kontaktu emocjonalnego z osobą w kryzysie
      • zbieranie informacji i analiza systemu wsparcia społecznego
      • rozwiązywanie problemów związanych z kryzysem
    3. Podstawowe cechy i umiejętności pomagającego
    4. Specyfika telefonicznej interwencji kryzysowej
    5. Interdyscyplinarne podejście do pomocy osobom w kryzysie
    6. Podstawowe umiejętności prowadzenia interwencji kryzysowej:
      • sześcioetapowy model interwencji kryzysowej
      • diagnoza natężenia kryzysu
      • system oceny selekcyjnej i ocena stanu klienta
    7. Kontakt i relacja terapeutyczna w interwencji:
      • wysłuchiwanie w interwencji kryzysowej
      • komunikacja i sposób działania w interwencji kryzysowej
    8. Modele interwencji kryzysowej
    9. Interwencja kryzysowa w praktyce – ćwiczenie umiejętności terapeutycznych.

     

    Adresaci szkolenia:

    Nauczyciele, pedagodzy, psycholodzy, pracownicy socjalni, władze lokalne, katecheci, księża, policja, straż miejsca, studenci.

     

    Spodziewane efekty:

    • przybliżenie problematyki kryzysu
    • poszerzenie wiedzy na temat interwencji kryzysowej
    • zdobycie umiejętności rozpoznawania i oceny stanu kryzysu oraz efektywnej pracy interwenta kryzysowego
    • nauka nawiązywania kontaktu emocjonalnego, przezwyciężania barier komunikacyjnych oraz metod aktywnego słuchania

     

    Cele szkolenia:

    • zapoznanie z terminologią, z psychologicznym rozumieniem kryzysu oraz mechanizmami radzenia sobie z nim
    • nabycie umiejętności rozpoznawania objawów stanu kryzysu i jego rodzaju (kryzysy przemiany, traumatyczne, chroniczne)
    • nabycie umiejętności nawiązywania kontaktu z klientem, analizy realnego wsparcia społecznego
    • nabycie umiejętności tworzenia indywidualnych planów pracy z klientem
    • zapoznanie z punktami pomocy dla osób doświadczających negatywnych przeżyć i kryzysów

     

    Forma zajęć:

    • interaktywne metody szkoleniowe: burza mózgów, ćwiczenia w grupach, studium przypadku
    • praktyczne ćwiczenia pracy interwenta
    • wykłady z użyciem multimediów, filmu, videotreningu
    • szkolenie z udziałem dwóch trenerów Fundacji Aplica

     

    Na koniec szkolenia uczestnicy dostają ponadto przydatne materiały oraz certyfikat ukończenia kursu.

     

    Czas trwania i koszt szkolenia:

    • 30 godzin
    • cena ustalana jest indywidualnie